Thursday, January 19, 2012

And well it should

News Corp. is admitting it made a tremendous mistake.

The Associated Press explores the mistake and how the corporation plans to atone for its poor judgment.
Rupert Murdoch's British newspaper company on Thursday agreed to pay damages to 36 high-profile victims of tabloid phone-hacking, including actor Jude Law, soccer player Ashley Cole and former British Deputy Prime Minister John Prescott.
In the 15 settlements whose financial terms were made public, amounts generally ran into the tens of thousands of pounds (dollars) — although Law received £130,000 (about $200,000 U.S.) to settle claims against the now-shuttered News of the World tabloid and its sister paper, The Sun.
News Group Newspapers admitted that 16 articles about Mr. Law published in the News of the World between 2003 and 2006 had been obtained by phone hacking, and that the actor had also been placed under “repeated and sustained physical surveillance.” The company also admitted that articles in The Sun tabloid misused Law's private information — although it didn't go so far as to admit hacking.
Shame on you, News Corp.



No comments: